Головна
Блог
Дотримання Вимог Доступності Додатків та Веб-сервісів: Сучасна Норма для Фінтех-організацій

Дотримання Вимог Доступності Додатків та Веб-сервісів: Сучасна Норма для Фінтех-організацій

Розуміння Впливу Цифрової Інклюзії у Фінтех-індустрії 

Доступність означає рівний доступ для всіх, незалежно від їхніх здібностей або особливостей. Це стосується того, як організації визнають і поважають особливості кожної людини, включаючи як видимі, так і невидимі обмеження. Йдеться про те, щоб врахувати інтереси усіх і сприяти створенню середовища дружнього до людей з інвалідністю.

Доступний Інтернет — це онлайн-сервіси, якими без обмежень може користуватися будь-хто, незалежно від фізичних чи технічних можливостей, у тому числі люди з поведінковими та емоційними розладами, сенсорними порушеннями чи віковими обмеженнями. 

Криза COVID прискорила перехід до цифрових фінансових послуг. За оцінками Statista, до 2024 року сектор фінтех досягне 188 мільярдів євро.

Що Таке Цифрова Інклюзія?

Інклюзія — це процес залучення всіх громадян до життя суспільства. І, перш за все, тих, хто має фізичні або розумові вади. Вона передбачає розробку та застосування методів, які дозволять кожному на рівних брати участь у суспільному житті.

Яким чином можна зробити фінтех-рішення більш доступними? Щоб забезпечити безбар’єрність для всіх користувачів, такі цифрові рішення повинні відповідати Керівним принципам доступності веб-контенту (WCAG). Перша версія їх була представлена в 1999 році Консорціумом Всесвітньої павутини (W3C) в рамках Ініціативи з веб-доступності (WAI) у співпраці з іншими установами. Це глобальний набір стандартів, що змінює правила гри і забезпечує основу для проектування та розробки доступних веб-сайтів. Згідно з основними чотирма принципами WCAG, веб-сервіси повинні бути легкими для сприймання, функціональними, зрозумілими та надійними.

Законодавчі Вимоги: Міжнародний Досвід

Затвердження урядами законодавства, яке забезпечує доступ до фінансових послуг, відкриває шлях для представників корпоративного сектору до розробки інноваційних рішень, розроблених для конкретних кейсів використання.

Юридичні вимоги спрямовані на узгодження різних стандартів і зменшення бар'єрів для розробників продуктів і послуг, щоб створити рівний доступ до них для людей похилого віку та людей з інвалідністю.

Об'єднані Арабські Емірати (ОАЕ) 

В ОАЕ був прийнятий державний закон про права людей з інвалідністю. Банк Emirates NBD провів тренінги з питань рівності людей з неповносправністю для понад 2100 своїх співробітників і навчив їх американської мови жестів. Проект банку "Відділення, дружнє до людей з інвалідністю", реалізований у 2016 році, має на меті полегшити та спростити їх банківський досвід. Триетапна реформа об'єднує інфраструктуру, технології та послуги для забезпечення та підвищення доступності.

Канада

Закон про доступність для мешканців Онтаріо з обмеженими можливостями (AODA) регулює питання безбар’єрності для людей з інвалідністю в провінції Онтаріо. Цей канадський закон був прийнятий у 2005 році і встановив стандарт доступності як для державних, так і для приватних організацій. Згідно з вимогами цього стандарту, всі державні та приватні організації повинні бути доступними для людей з фізичними або когнітивними порушеннями. Це включає в себе цифрову доступність для веб-сайтів, додатків та іншого веб-контенту. Мета AODA - зробити Онтаріо доступним для людей з інвалідністю до 2025 року.

Сполучені Штати Америки (США)

Існує чимало спеціальних нормативних актів, що вимагають фізичних модифікацій у відкритих для громадськості закладах, щоб пристосувати їх до потреб людей з порушеннями здоров'я. Закон США про людей з інвалідністю (ADA) виходить далеко за межі фізичного простору і поширюється на цифровий простір, веб-сайти, мобільні додатки, кіоски, POS-пристрої та інші технології. Однак для цифрових технологій не існує обов'язкових правил, подібних до правил ADA для фізичного простору.

Європа 

Директива про веб-доступність (WAD) забезпечує рівний доступ до веб-сайтів і мобільних додатків державних служб для користувачів з будь-якими здібностями і відповідає стандартам WCAG 2.1.  

Європейський акт про доступність (ЄАД) перебуває на початковій стадії розробки, оскільки він був офіційно прийнятий ЄС лише у 2019 році. Держави-члени мають час, щоб впровадити всі необхідні зміни до 28 липня 2025 року.

EAA та WAD зосереджені на різних секторах та охоплюють різні типи цифрових продуктів. EAA розширює фокус за межі веб та мобільних додатків до ширшого спектру цифрових продуктів, включаючи, але не обмежуючись: термінали, банкомати, а також послуги та продукти в транспортному секторі, такі як автомати з продажу квитків.

Як Фінтех Може Виграти Впроваджуючи Інклюзивні Технології?

Визначення стратегій для допомоги в адаптації та розробці доступних цифрових продуктів стає все більш життєво важливим. Перший Глобальний звіт ЮНІСЕФ про доступність технологій засвідчив, що 2,5 мільярда людей, які потребують інклюзивних технологій, позбавлені доступу до них: діти, дорослі з інвалідністю та люди похилого віку. Нові цифрові фінтех-продукти можуть вважатися ефективними лише тоді, коли вони відкриті для всіх користувачів, а інклюзивних технологій потребують 20% населення. І це зростаючий сегмент населення США та світу. Ігнорувати 20% ринку - не найкраща стратегія для бізнесу. 

Найліпший спосіб не відкладати питання доступності в довгий ящик і стати лідером цифрової інклюзії — збирати відгуки людей з інвалідністю про продукт/послугу і, таким чином, сприяти підвищенню ефективності використання додатку. Щоб охопити ширшу аудиторію та відповідати вимогам, інвестуйте в найм спеціальної, орієнтованої на доступність та досвідченої команди розробників програмного забезпечення.

Останні Досягнення у Сфері Доступності

Починаючи з травня 2022 року, Google запровадив відповідні теги доступності (a11y) для додатку Play Store. Це допомагає користувачам з особливими потребами легше шукати відповідні додатки. 

MasterCard зі своєю карткою Touch Card для людей з порушеннями зору є прикладом для наслідування у подоланні важливих бар'єрів доступності, що може призвести навіть до фінансової інклюзії.

Іншим гарним прикладом є нове покоління системи електронних платежів (СЕП), яке працює на основі міжнародного стандарту ISO 20022. Вона допоможе ще більше автоматизувати та пришвидшити обробку платіжних транзакцій, а також підвищити рівень обслуговування учасників СЕП та їхніх клієнтів у режимі 24/7. Оскільки платежі є центральним аспектом життя та фінансового добробуту кожної людини, це стане важливим внеском у створення безбар'єрного середовища та забезпечення інклюзії.

Як Технології Роблять Фінансові Послуги Інклюзивними 

Значною мірою прогрес фінтех-установ у покращенні доступності залежатиме від того, наскільки добре вони використовують нові технології та застосовують різноманітні доступні інструменти. Інтуїтивно зрозумілі, персоналізовані продукти можуть виявитися цінними для фінансової незалежності людей з інвалідністю.

Клієнтоорієнтовані постачальники фінансових послуг або власники продуктів повинні розглянути наступні обов'язкові опції, щоб зробити їх більш доступними:

Індивідуальні Налаштування

Використання мобільного банкінгу призвело до створення простих користувацьких інтерфейсів, які висвітлюють найважливішу інформацію у зручний для користувача спосіб. Але універсального підходу до функцій доступності не існує. Надання користувачам можливості контролювати та змінювати налаштування було б найпростішим способом врахувати інтереси кожного. Це може включати, але не обмежуватися такими параметрами, як розмір тексту, шрифт, інвертування, контрастність, відтінки сірого, колір і фільтри. Наприклад, якщо у вашому програмному забезпеченні використовується шрифт із зарубками, дайте людям з дислексією можливість вибрати шрифт OpenDyslexic, який спеціально розроблений для людей з дислексією.

AI та Чат-боти

Штучний інтелект і чат-боти долають інформаційну прогалину, допомагаючи користувачам орієнтуватися в банківських операціях за допомогою діалогових інтерфейсів. Чат-боти дають можливість негайно реагувати на проблеми клієнтів за допомогою правильного маркування кнопок, забезпечення достатнього колірного контрасту, правильного фокусування клавіатури та зручної навігації. До чат-ботів слід застосовувати ті ж рекомендації, що й до мобільних додатків або веб-сайтів.

Безконтактні Платежі

Безконтактні платежі дозволяють користувачам продуктів взаємодіяти з більш звичними пристроями, такими як доступні смартфони, не лише в традиційних магазинах, але й у банкоматах.  

Перетворення Тексту в Мову або Голосовий Зв'язок

Цифрові процеси з перетворенням тексту в мову або голосовий зв’язок засновані на NLP і мають великий вплив на доступність для людей з сенсорними порушеннями. 

Транскрипція Аудіо

Аудіофайл на пристрої можна розшифрувати. Це гарантує, що люди з вадами слуху зможуть отримати доступ до контенту і користуватися тими ж перевагами.

Адаптивні Клавіатури та Альтернативні Пристрої Вводу

Людям, яким важко використовувати комп'ютерну миш, слід забезпечити функціональність клавіатури, щоб вони могли легко орієнтуватися в продукті за допомогою клавіатури.

Клавіатура зі шрифтом Брайля чудово допоможе сліпим та людям з вадами зору. У разі, якщо підключити зовнішній пристрій складно, вбудована клавіатура зі шрифтом Брайля допоможе набирати текст на телефоні без додаткового обладнання.

Людям з обмеженими можливостями також пропонуються альтернативні миші та доступні кнопки.

Послідовність і Передбачуваність

Працюючи над розробкою свого продукту, враховуйте всі групи людей з різними порушеннями, щоб не зосереджуватись лише на одній з них. Крім фізичних та інтелектуальних порушень, є люди, які страждають на тривожні розлади. Це найпоширеніший психічний розлад у США: понад 18% населення страждають від паніки, депресії, когнітивних розладів тощо.  

На те, як люди з тривожними розладами сприймають цифровий контент, можуть безпосередньо впливати особливості дизайну. Послідовна навігація, структуровані зображення, відео, посилання та інші окремі елементи, а також однаковий базовий макет роблять користувацький інтерфейс передбачуваним, дозволяючи споживачам швидко знаходити інформацію та взаємодіяти з сайтом або веб-додатком невимушено. Це допоможе не викликати симптомів у деяких людей з тривожністю. Без втрати унікальності дизайну, але основні функції не будуть змінюватися від сторінки до сторінки. Описові заголовки, уникнення непотрібних часових обмежень також допомагають запобігти розчаруванню для всіх типів користувачів. На щастя, рекомендації описані в WACG не призначені допомогти одній конкретній групі людей з порушеннями, а надають настанови для створення доступного контенту для всіх.

Заключні Думки

Користувачі з інвалідністю, ймовірно, використовують цифрові фінтех-продукти так, як ніхто інший не міг би подумати. Що ми можемо зробити, щоб вирішити проблеми найбільш вразливих членів суспільства? Чому стратегія доступності не може стати новою сучасною нормою для фінансових установ?

NetLS надає послуги з розробки програмного забезпечення для фінтех-компаній та фінансових установ, щоб допомогти їм відповідати вимогам щодо просування цифрової інклюзивності. 

Зверніться до наших експертів, щоб отримати консультації щодо новітніх інклюзивних технологій та розробити унікальну стратегію доступності для вашого фінтех-продукту. 

;